Vad den här policyn omfattar

Din integritet är viktig för oss, så även att vara transparent om hur vi samlar in, använder och delar information om dig. Denna policy är avsedd att hjälpa dig att förstå:

* Vilken information vi samlar om dig
* Hur vi använder information vi samlar in
* Hur vi delar information vi samlar in
* Hur vi lagrar och skyddar information som vi samlar in
* Hur får du tillgång till och kontrollerar din information
* Att vi aldrig överför information vi samlar internationellt

Övriga viktiga sekretessuppgifter
Denna sekretesspolicy täcker informationen vi samlar om dig när du använder våra produkter eller tjänster eller på annat sätt interagerar med oss ​​(till exempel genom att delta i våra händelser), om inte en annan policy visas. Leetcom, nedan kallat ”vi”, erbjuder ett brett utbud av produkter, inklusive moln-, server- och datacenterprodukter. Vi hänvisar till alla dessa produkter, tillsammans med våra andra tjänster och webbplatser som ”Tjänster” i denna policy.

Denna policy förklarar också dina val om hur vi använder information om dig. Dina val inkluderar hur du kan motsätta sig vissa användningsområden av information om dig och hur du kan komma åt och uppdatera viss information om dig. Om du inte håller med denna policy, får du inte tillgång till eller använda våra tjänster eller interagera med någon annan aspekt av vår verksamhet.

När vi tillhandahåller Tjänsterna i kontrakt med en organisation (till exempel din arbetsgivare) kontrollerar den organisationen den information som behandlas av Tjänsterna. Mer information finns i Meddelande till slutanvändare nedan.

Vilken information vi samlar om dig
Vi samlar information om dig när du lämnar den till oss, när du använder våra tjänster och när andra källor ger oss det, enligt vad som beskrivs nedan.

Information du lämnar till oss
Vi samlar information om dig när du matar in den i Tjänsterna eller på annat sätt ger den direkt till oss.

Konto och profilinformation
Vi samlar in information om dig när du registrerar dig för ett konto, skapar eller ändrar din profil, ställer in preferenser, registrerar dig eller gör inköp via Tjänsterna. Till exempel anger du din kontaktinformation och i vissa fall faktureringsinformation när du registrerar dig för Tjänsterna. Du har också möjlighet att lägga till ett visningsnamn, profilfoto, jobbtitel och andra detaljer till din profilinformation som ska visas i våra tjänster. Vi håller koll på dina inställningar när du väljer inställningar inom Tjänsterna.

Innehåll som du tillhandahåller genom våra produkter
Tjänsterna omfattar de Leetcom-produkter du använder, där vi samlar in och lagrar innehåll som du skickar, skickar, tar emot och delar. Det här innehållet innehåller all information om dig som du kan välja att inkludera. Innehållet inkluderar även de filer och länkar du laddar upp till Tjänsterna. Om du använder en server eller datacenterversion av Tjänsterna, värd, lagrar du inte, överför, tar emot eller samlar in information om dig (inklusive ditt innehåll), utom i begränsade fall, där din administratör tillåter det: vi samlar in feedback du tillhandahåller direkt till oss genom produkten och; Vi samlar in innehåll med hjälp av analystekniker som hash, filtrerar eller på annat sätt skrubber informationen för att utesluta information som kan identifiera dig eller din organisation. och vi samlar in klientdata om hur du interagerar med och använder funktioner i Tjänsterna. Server- och datacentraladministratörer kan inaktivera vår samling av denna information från Tjänsterna via administratörsinställningarna eller förhindra att denna information delas med oss ​​genom att blockera överföring på den lokala nätverksnivån.

Innehåll som du tillhandahåller via våra webbplatser
Tjänsterna inkluderar även våra webbplatser som ägs eller drivs av oss. Vi samlar in annat innehåll som du skickar till dessa webbplatser, som inkluderar sociala medier eller sociala nätverk som drivs av oss. Till exempel ger du innehåll till oss när du ger feedback eller när du deltar i interaktiva funktioner, undersökningar, tävlingar, kampanjer, tävlingar, aktiviteter eller händelser.

Information du tillhandahåller via våra supportkanaler
Tjänsterna inkluderar även vår kundsupport, där du kan välja att skicka information om ett problem du upplever med en tjänst. Oavsett om du anger dig själv som en teknisk kontakt, öppna ett supportärende, prata med en av våra representanter direkt eller annars engagera dig med vårt supportteam, kommer du att bli ombedd att lämna kontaktinformation, en sammanfattning av problemet du upplever och någon annan dokumentation, skärmdumpar eller information som skulle vara till hjälp för att lösa problemet.

Betalningsinformation
Vi samlar in vissa betalnings- och faktureringsinformation när du registrerar dig för vissa betalda tjänster. Till exempel ber vi dig att ange en fakturareferens, inklusive namn och kontaktuppgifter, vid registrering. Du kan också tillhandahålla betalningsinformation, till exempel betalkortsinformation, som vi samlar in via betalda betalningsbehandlingstjänster. Information samlas automatiskt när du använder Tjänsterna. Vi samlar in information om dig när du använder våra tjänster, bland annat genom att surfa på våra webbplatser och vidta vissa åtgärder inom Tjänsterna.

Din användning av Tjänsterna
Vi håller reda på viss information om dig när du besöker och interagerar med någon av våra tjänster. Denna information innehåller de funktioner du använder; länkarna du klickar på och typ, storlek och filnamn för bilagor du laddar upp till Tjänsterna, ofta använda söktermer och hur du interagerar med andra på Tjänsterna. Vi samlar också information om team och personer du jobbar med och hur du jobbar med dem, som vem du samarbetar med och kommunicerar med oftast. Om du använder en server eller datacenterversion av Tjänsterna begränsas informationen vi samlar om användningen av Tjänsterna till klientdata om hur du interagerar med och använder funktioner i Tjänsterna, förutom innehållsrelaterad information som beskrivs i ” Innehåll som du tillhandahåller våra produkter” ovan. Server- och datacentraladministratörer kan inaktivera vår samling av denna information från Tjänsterna via administratörsinställningarna eller förhindra att denna information delas med oss ​​genom att blockera överföring på den lokala nätverksnivån.

Enhets- och anslutningsinformation
Vi samlar information om din dator, telefon, surfplatta eller andra enheter som du använder för att komma åt Tjänsterna. Den här enhetens information innehåller din anslutningstyp och inställningar när du installerar, öppnar, uppdaterar eller använder våra tjänster. Vi samlar också information via din enhet om ditt operativsystem, webbläsartyp, IP-adress, webbadresser för refererande / utgående sidor, enhetsidentifierare och kraschdata. Vi använder din IP-adress och / eller landpreferens för att approximera din plats för att ge dig en bättre serviceupplevelse. Hur mycket av denna information vi samlar beror på typen och inställningarna för den enhet du använder för att komma åt Tjänsterna. Server och datacenter Serviceadministratörer kan inaktivera insamling av denna information via administratörsinställningarna eller förhindra att denna information delas med oss ​​genom att blockera överföring på den lokala nätverksnivån.

Cookies och andra spårningsteknologier
Leetcom och våra partners från tredje part, till exempel våra annonsörer och analytikapartners, använder cookies och annan spårningsteknik (t.ex. webbeacons, device identifiers och pixlar) för att tillhandahålla funktionalitet och känna igen dig över olika tjänster och enheter. Mer information finns i vårt Cookies och spårningsmeddelande, som innehåller information om hur man kontrollerar eller avstår från dessa cookies och spårningstekniker.

Information vi mottar från andra källor
Vi mottar information om dig från andra Serviceanvändare, från tjänster från tredje part, från våra närstående företag, och från våra affärs- och kanalpartners.

Andra användare av Tjänsterna
Andra användare av våra tjänster kan ge information om dig när de skickar innehåll via Tjänsterna. Vi mottar även din e-postadress från andra tjänsteanvändare när de tillhandahåller den för att bjuda in dig till Tjänsterna. På samma sätt kan en administratör ge din kontaktinformation när de anger dig som fakturering eller teknisk kontakt på företagets konto.

Övriga tjänster du länkar till ditt konto
Vi tar emot information om dig när du eller din administratör integrerar eller länkar en tredjeparts tjänst med våra tjänster. Om du till exempel skapar ett konto eller loggar in på Tjänsterna med hjälp av dina Google-uppgifter, får vi ditt namn och din e-postadress som tillåts av dina profilinställningar för Google för att verifiera dig. Du eller din administratör kan också integrera våra tjänster med andra tjänster du använder, till exempel att du får tillgång till, lagra, dela och redigera visst innehåll från en tredje part genom våra tjänster. Du kan till exempel tillåta våra tjänster att få åtkomst till, visa och lagra filer från en tredjeparts delningstjänst i Tjänster-gränssnittet. Eller du kan tillåta våra tjänster att ansluta till en tredjeparts kalendertjänst så att dina möten och anslutningar är tillgängliga för dig via Tjänsterna. Du kan tillåta våra tjänster att synkronisera en kontaktlista eller adressbok så att du enkelt kan ansluta till dessa kontakter inom Tjänsterna eller bjuda in dem att samarbeta med dig på våra tjänster. Informationen vi får när du länkar eller integrerar våra Tjänster med en tredjepartstjänst beror på de inställningar, behörigheter och sekretesspolicy som kontrolleras av den tredje partens tjänst. Du bör alltid kolla integritetsinställningarna och meddelandena i denna information när du registrerar dig för dessa tjänster.

Hur vi använder information vi samlar in
Hur vi använder informationen vi samlar beror delvis på vilka tjänster du använder, hur du använder dem och eventuella preferenser du har kommunicerat med oss. Nedan finns de specifika syften för vilka vi använder informationen vi samlar om dig.

Att tillhandahålla Tjänsterna och personifiera din upplevelse
Vi använder information om dig för att tillhandahålla Tjänsterna till dig, inklusive att behandla transaktioner med dig, autentisera dig när du loggar in, ger kundsupport och driver och underhåller Tjänsterna. Vi använder till exempel namnet och bilden du anger i ditt konto för att identifiera dig för andra serviceanvändare. Våra tjänster innehåller även skräddarsydda funktioner som personifierar din erfarenhet, förbättrar din produktivitet och förbättrar din förmåga att samarbeta effektivt med andra genom att automatiskt analysera aktiviteterna i ditt team för att tillhandahålla sökresultat, aktivitetsflöden, meddelanden, anslutningar och rekommendationer som är mest relevanta för du och ditt lag Till exempel kan vi använda din angivna jobbtitel och aktivitet för att returnera sökresultat som vi tycker är relevanta för din arbetsfunktion. Vi använder också information om dig för att ansluta dig till andra teammedlemmar som söker din ämnesexpertise. Vi kan använda din e-postdomän för att härleda din anslutning till en viss organisation eller bransch för att personifiera innehållet och erfarenheten du får på våra webbplatser. Där du använder flera tjänster kombinerar vi information om dig och dina aktiviteter för att ge en integrerad upplevelse, till exempel att du kan hitta information från en tjänst medan du söker från en annan eller att presentera relevant produktinformation när du reser på våra webbplatser.

För forskning och utveckling
Vi letar alltid efter sätt att göra våra tjänster smartare, snabbare, säkra, integrerade och användbara för dig. Vi använder kollektiva lärdomar om hur människor använder våra tjänster och feedback som tillhandahålls direkt till oss för att felsöka och identifiera trender, användningsområden, aktivitetsmönster och områden för integration och förbättring av tjänsterna. Vi analyserar och sammanställer ofta vanliga söktermer för att förbättra noggrannheten och relevansen av de föreslagna ämnen som automatiskt fylls i när du använder sökfunktionen. I vissa fall tillämpar vi dessa lärdomar i våra tjänster för att förbättra och utveckla liknande funktioner eller bättre integrera de tjänster du använder. Vi testar och analyserar även vissa nya funktioner med vissa användare innan vi rullar ut funktionen till alla användare.

Att kommunicera med dig om Tjänsterna
Vi använder din kontaktinformation för att skicka transaktionskommunikation via e-post och inom Tjänsterna, inklusive att bekräfta dina inköp, påminna dig om abonnemangsavgångar, svara på dina kommentarer, frågor och förfrågningar, tillhandahålla kundsupport och skicka du tekniska meddelanden, uppdateringar, säkerhetsvarningar och administrativa meddelanden. Vi skickar dig e-postmeddelanden när du eller andra interagerar med dig på Tjänsterna. Vi tillhandahåller även skräddarsydd kommunikation baserad på din aktivitet och interaktioner med oss. Exempelvis kan vissa åtgärder du tar i Tjänsterna automatiskt utlösa en funktion eller ett förslag från tredje part i Tjänsterna som skulle göra den här uppgiften enklare. Vi skickar också meddelanden som du ombord till en viss tjänst för att hjälpa dig att bli mer skicklig i att använda den tjänsten. Dessa meddelanden ingår i Tjänsterna och i de flesta fall kan du inte välja bort dem. Om en avbeställning är tillgänglig hittar du det alternativet i kommunikationen själv eller i dina kontoinställningar.

Att marknadsföra, marknadsföra och driva engagemang med Tjänsterna
Vi använder din kontaktinformation och information om hur du använder Tjänsterna för att skicka reklamkommunikation som kan vara av särskilt intresse för dig, inklusive via e-post och genom att visa Leetcomannonser på andra företags webbplatser och applikationer, liksom på plattformar som Facebook och Google. Dessa kommunikationer syftar till att driva engagemang och maximera vad du får ut av Tjänsterna, inklusive information om nya funktioner, enkätundersökningar, nyhetsbrev och händelser som vi tycker kan vara av intresse för dig. Vi kommunicerar också med dig om nya produkterbjudanden, kampanjer och tävlingar. Du kan kontrollera om du mottar dessa meddelanden enligt beskrivningen nedan under ”Avstängning av kommunikation”.

Kundtjänst
Vi använder din information för att lösa tekniska problem som du stöter på, svara på dina önskemål om hjälp, analysera kraschinformation och reparera och förbättra Tjänsterna.

För säkerhet
Vi använder information om dig och din tjänstanvändning för att verifiera konton och aktiviteter, övervaka misstänkt eller bedräglig verksamhet och identifiera brott mot tjänstepolicyn.

För att skydda våra legitima affärsintressen och juridiska rättigheter
Om det krävs enligt lag eller där vi anser att det är nödvändigt att skydda våra juridiska rättigheter, intressen och andras intressen, använder vi information om dig i samband med juridiska påståenden, efterlevnad, lagstiftning och revisionsfunktioner och upplysningar i samband med förvärv, fusion eller försäljning av ett företag.

Med ditt samtycke
Vi använder information om dig där du har gett oss medgivande att göra det för ett visst syfte som inte anges ovan. Till exempel kan vi publicera testimonialer eller presentera kundhistorier för att marknadsföra Tjänsterna, med ditt tillstånd.

Rättslig grund för bearbetning
Om du är en person inom Europeiska ekonomiska samarbetsområdet (EEA) samlar vi och bearbetar endast information om dig om vi har rättsliga grunder för att göra det enligt gällande EU-lagstiftning. De rättsliga grunderna beror på Tjänsterna du använder och hur du använder dem. Det innebär att vi samlar in och använder din information endast där:
– Vi behöver det för att tillhandahålla dig Tjänsterna, inklusive att använda Tjänsterna, tillhandahålla kundsupport och personliga funktioner och för att skydda Tjänsternas säkerhet och säkerhet.
– Det uppfyller ett legitimt intresse (vilket överträffas inte av dina dataskyddsintressen), till exempel för forskning och utveckling, för att marknadsföra och marknadsföra Tjänsterna och för att skydda våra juridiska rättigheter och intressen.
– Du ger oss medgivande att göra det för ett visst ändamål, eller;
– Vi måste behandla dina uppgifter för att följa en laglig skyldighet.

Om du har samtyckt till vår användning av information om dig för ett visst ändamål har du rätt att ändra dig när som helst men det påverkar inte någon behandling som har redan ägt rum. När vi använder din information eftersom vi eller en tredje part (t.ex. din arbetsgivare) har ett legitimt intresse att göra det, har du rätt att göra invändningar mot den användningen, men i vissa fall kan det innebära att det inte längre går att använda Tjänsterna.

Hur vi delar information vi samlar
Vi gör samarbetsverktyg, och vi vill att de ska fungera bra för dig. Det innebär att dela information via Tjänsterna och med vissa tredje parter. Vi delar information vi samlar om dig på de sätt som diskuteras nedan, inklusive i samband med möjliga företagsöverföringar, men vi är inte verksamma för att sälja information om dig till annonsörer eller andra tredje parter. Hålla med andra serviceanvändare När du använder Tjänsterna Vi delar viss information om dig med andra serviceanvändare.

För samarbete
Du kan skapa innehåll som kan innehålla information om dig och ge andra tillstånd att se, dela, redigera, kopiera och hämta det innehållet baserat på inställningar du eller din administratör (om tillämpligt) välj. Några av samarbetsfunktionerna i Tjänsterna visar viss eller all din profilinformation till andra Serviceanvändare när du delar eller interagerar med specifikt innehåll. Du kan bekräfta om vissa Serviceegenskaper är offentligt synliga från Tjänsterna eller genom att kontakta den relevanta administratören.

Administrerade konton och administratörer
Om du registrerar eller har tillgång till Tjänsterna med en e-postadress med en domän som ägs av din arbetsgivare eller organisation, och en sådan organisation vill skapa ett konto eller en webbplats, kan viss information om dig, inklusive ditt namn, profilbild, kontaktinformation, innehåll och tidigare användande av ditt konto kanske bli tillgänglig för organisationens administratör och andra serviceanvändare som delar samma domän. Om du är administratör för en viss webbplats eller en grupp användare inom Tjänsterna kan vi dela din kontaktinformation med nuvarande eller tidigare tjänsteanvändare, för att underlätta servicerelaterade förfrågningar.

Service Providers
Vi arbetar med tredjeparts tjänsteleverantörer för att tillhandahålla webbplats och applikationsutveckling, hosting, underhåll, backup, lagring, virtuell infrastruktur, betalningsbehandling, analys och andra tjänster för oss, vilket kan kräva dem att komma åt eller använda information om dig. Om en tjänsteleverantör behöver tillgång till information om dig för att utföra tjänster på vår vägnar, gör de det under noggrann instruktion från oss, inklusive policyer och rutiner för att skydda din information.

Leetcom Partners
Vi arbetar med tredje part som tillhandahåller konsult, försäljning, och tekniska tjänster för att leverera och genomföra kundlösningar kring Tjänsterna. Vi kan dela din information med dessa tredje parter i samband med deras tjänster, till exempel att hjälpa till med fakturering och samlingar, för att tillhandahålla lokalt stöd och att tillhandahålla anpassningar. Vi kan också dela information med dessa tredje parter där du har kommit överens om att dela.

Tredjeparts Apps
Du, din administratör eller andra Serviceanvändare kan välja att lägga till ny funktionalitet eller ändra tjänsternas beteende genom att installera tredjepartsapp i Tjänsterna. Om du gör det kan det vara tillåtet för tredje part att få åtkomst till ditt konto och information om dig som ditt namn och din e-postadress och innehåll som du väljer att använda i samband med dessa appar. Om du är en teknisk eller fakturareferens som anges på ett konto delar vi dina uppgifter med leverantören av tredje part vid installationen. Applikationspolicyer och procedurer från tredje part styrs inte av oss, och denna sekretesspolicy täcker inte hur tredjepartsprogram använder din information. Vi uppmuntrar dig att granska tredje parts sekretesspolicy innan du ansluter till eller använder sina program eller tjänster för att lära dig mer om deras sekretess- och informationshanteringsmetoder. Om du motsätter dig information om att du delas med dessa tredje parter, avinstallerar du app.

Links till tredje parts webbplatser
Tjänsterna kan innehålla länkar som leder dig till andra webbplatser eller tjänster vars sekretesspraxis kan skilja sig från våra. Om du skickar information till någon av dessa tredje parts webbplatser, regleras din information av deras integritetspolicy, inte den här. Vi uppmanar dig att noggrant läsa sekretesspolicyen för alla webbplatser du besöker.

Social Media Widgets
Tjänsterna kan innehålla länkar som leder dig till andra webbplatser eller tjänster vars privatlivspraxis kan skilja sig från våra. Din användning av och all information du skickar till någon av dessa tredje parts webbplatser regleras av deras sekretesspolicy, inte den här.

Tredjepartswidgets
Vissa av våra tjänster innehåller widgetar och sociala medier, till exempel Twitter-tweet-knappen. Dessa widgets och funktioner samlar din IP-adress, vilken sida du besöker på Tjänsterna och kan ställa in en cookie för att aktivera funktionen korrekt. Widgets och sociala medier funktioner antingen värd tredje part eller värd direkt på våra tjänster. Dina interaktioner med dessa funktioner regleras av det företag som tillhandahåller det.

Med ditt samtycke
Vi delar information om dig med tredje part när du ger oss medgivande att göra det. Till exempel visar vi ofta personliga testimonials av nöjda kunder på våra offentliga webbplatser. Med ditt samtycke kan vi posta ditt namn vid sidan av testet. Överensstämmelse med verkställighetsbegäran och gällande lagar Verkställighet av vår

Rättigheter
Under exceptionella omständigheter kan vi dela information om dig med en tredje part om vi anser att delning är rimligt nödvändig för att (a) följa gällande lagar, regler, rättsliga processer eller regeringens begäran, inklusive att uppfylla nationella säkerhetskrav, ( b) upprätthålla våra avtal, policyer och användarvillkor, c) skydda vår produkts och tjänsters säkerhet eller integritet, d) skydda Leetcom, våra kunder eller allmänheten mot skadliga eller olagliga aktiviteter, eller e) svara på nödsituation som vi tror på i god tro kräver att vi avslöjar information som hjälper till att förebygga dödsfall eller allvarliga personskador. För mer information om hur vi svarar på regeringens förfrågningar, se våra riktlinjer för brottsbekämpning och vår öppenhetsrapport.

Dela med anknutna företag
Vi delar information vi samlar in med anslutna företag och i vissa fall med potentiella medlemsförbund. Anslutna företag är företag som ägs eller drivs av oss. Skyddet av denna integritetspolicy gäller för informationen vi delar under dessa omständigheter.

Företagsöverföringar
Vi kan dela eller överföra information som vi samlar in enligt denna integritetspolicy i samband med fusion, försäljning av företags tillgångar, finansiering eller förvärv av hela eller en del av vår verksamhet till ett annat företag. Du kommer att bli underrättad via e-post och / eller ett tydligt meddelande om Tjänsterna om en transaktion äger rum, samt eventuella val som du kan ha angående din information. Hur lagrar vi och skyddar information som vi samlar.

Informationslagring och säkerhet
Vi använder inga externa dataserviceleverantörer för den information vi samlar in, och ingen information lämnar utan ditt medgivande vår ägo. När vi genomför skyddsåtgärder som är utformade för att skydda din information, är inget säkerhetssystem ogenomträngligt och på grund av Internets inneboende natur kan vi inte garantera dessa data under överföring via Internet eller under lagring på våra system eller på annat sätt i vår vård, är helt säkert från andra människors intrång. Om du använder våra server- eller datacentertjänster beror ansvaret för att säkerställa lagring och tillgång till informationen du lägger in Tjänsterna med dig och inte Leetcom. Vi rekommenderar starkt att användare av servern eller datacenter konfigurerar SSL för att förhindra avlyssning av data som överförs via nätverk och för att begränsa åtkomst till databaser och andra lagringspunkter som används.

Hur länge vi sparar information
Hur länge vi sparar information som vi samlar in beror på vilken typ av information, såsom beskrivs mer detaljerat nedan. Efter det kommer vi antingen att radera eller anonymisera din information eller om det inte är möjligt (till exempel eftersom informationen har lagrats i säkerhetskopieringsarkiv), lagrar vi säkert din information och isolerar den från eventuell vidare användning tills radering är möjligt.

Kontoinformation
Vi behåller din kontoinformation så länge ditt konto är aktivt och en rimlig period därefter om du väljer att aktivera Tjänsterna igen. Vi behåller också en del av din information som behövs för att uppfylla våra juridiska skyldigheter, lösa tvister, upprätthålla våra avtal, stödja affärsverksamheten och fortsätta att utveckla och förbättra våra tjänster. Där vi behåller information för serviceförbättring och utveckling, tar vi åtgärder för att eliminera information som direkt identifierar dig och vi använder bara informationen för att avslöja kollektiva insikter om användningen av våra tjänster, för att inte specifikt analysera personliga egenskaper om dig. Information du delar på

Tjänsterna
Om ditt konto är inaktiverat eller inaktiverat, kommer vissa av dina uppgifter och innehållet du lämnat att förbli så att dina lagmedlemmar eller andra användare kan utnyttja Tjänsterna fullt ut. Vi fortsätter till exempel att visa meddelanden som du skickade till användare som tagit emot dem och fortsätter att visa innehåll som du angav.

Administrerade konton
Om tjänsterna görs tillgängliga för dig via en organisation (t.ex. din arbetsgivare), behåller vi din information så länge som krävs av administratören av ditt konto. För mer information, se ”Administrerade konton och administratörer” ovan.

Marknadsinformation
Om du har valt att ta emot marknadsföringsemail från oss, behåller vi information om dina marknadsföringspreferenser under en rimlig tidsperiod från det datum du senast uttryckte intresse för våra tjänster , till exempel när du senast öppnade ett e-postmeddelande från oss eller upphörde med ditt Leetcom-konto. Vi behåller information som härrör från cookies och annan spårningsteknik under en rimlig tidsperiod från det datum som informeras och efter att du avstått från att ta emot reklammeddelanden från oss, fortsätter du att ta emot transaktionsmeddelanden från oss om våra tjänster. Du kan välja bort några meddelande i dina kontoinställningar.

Sänd ”Spåra inte” -signaler
Vissa webbläsare har inkorporerade funktioner som inte spårar (DNT) som kan skicka en signal till webbplatser du besök som visar att du inte vill spåras. Eftersom det inte finns någon gemensam förståelse för hur man tolkar DNT-signalen, svarar våra tjänster för närvarande inte på webbläsarens DNT-signaler. Du kan använda utbudet av andra verktyg vi tillhandahåller för att styra datainsamling och användning, inklusive möjligheten att välja bort från att mottaga marknadsföring från oss enligt beskrivningen ovan.

Dataportabilitet
Dataportabilitet är möjligheten att få lite av din information i ett format du kan flytta från en tjänsteleverantör till en annan (till exempel när du överför ditt mobilnummer till en annan operatör). Beroende på sammanhanget gäller detta för vissa av dina uppgifter, men inte för all din information. Skulle du begära det, kommer vi att ge dig en elektronisk fil med din grundläggande kontoinformation och den information du skapar på de utrymmen som du ensam kontrollerar, som ditt personliga Bitbucket-förråd. Hur vi överför information som vi samlar internationellt.

Annan viktig sekretessinformation

Meddelande till slutanvändare
Många av våra produkter är avsedda att användas av organisationer. Om Tjänsterna görs tillgängliga för dig via en organisation (t ex din arbetsgivare) är den organisationen administratör av Tjänsterna och ansvarar för de konton och / eller Tjänstesidor som den har kontroll över. Om så är fallet, vänligen skicka dina personuppgifter till din administratör, eftersom din användning av Tjänsterna omfattas av organisationens policy. Vi är inte ansvariga för sekretess eller säkerhetspraxis hos en administratörsorganisation, som kan vara annorlunda än denna policy. Administratörer kan: kräva att du återställer ditt lösenord för lösenord, begränsa, avbryta eller avsluta din åtkomst till Tjänsterna, få tillgång till information i och om ditt konto, få tillgång till eller behåll information som är lagrad som en del av ditt konto, installera eller avinstallera program från tredje part eller andra integreringar I vissa fall kan administratörer också: begränsa, avbryta eller avsluta din kontoåtkomst, ändra e-postadressen som är kopplad till ditt konto, ändra din information, inklusive profilinformation, begränsa din förmåga att redigera, begränsa, ändra eller radera information Tjänsterna för närvarande inte administreras av en organisation, om du använder en e-postadress som tillhandahålls av en organisation (t.ex. din arbetsadress) för att komma åt Tjänsterna, då ägaren av domänen som är associerad med din e-postadress (t.ex. din arbetsgivare ) kan hävda administrativ kontroll över ditt konto och användning av Tjänsterna vid ett senare tillfälle. Du kommer bli underrättad om detta händer. Om du inte vill att en administratör ska kunna hävda kontrollen över ditt konto eller använda Tjänsterna, använd din personliga e-postadress för att registrera dig för eller komma åt Tjänsterna. Om en administratör inte redan har kontrollerat ditt konto eller tillgång till Tjänsterna kan du uppdatera e-postadressen som är kopplad till ditt konto genom dina kontoinställningar i din profil. När en administratör hävdar kontrollen över ditt konto eller användningen av Tjänsterna kan du inte längre ändra e-postadressen som är kopplad till ditt konto utan administratörs godkännande. Kontakta din organisation eller hänvisa till administratörens organisationspolicy för mer information.

Vår policy mot barn
Tjänsterna är inte riktade till personer under 16 år. Vi samlar inte medvetet personuppgifter från barn under 16 år. Om vi ​​blir medvetna om att ett barn under 16 år har lämnat personliga uppgifter, kommer vi att vidta åtgärder för att ta bort sådan information. Om du blir medveten om att ett barn har gett oss personliga uppgifter, vänligen kontakta vår supporttjänst. Hänvisar till vår sekretesspolicy Vi kan ändra denna sekretesspolicy från tid till annan. Vi lägger till några ändringar av integritetspolicyerna på den här sidan och om förändringarna är signifikanta kommer vi att ge ett mer framträdande meddelande genom att lägga till ett meddelande på Tjänstens hemsidor, inloggningsskärmar eller genom att skicka ett e-postmeddelande. Vi kommer också att behålla tidigare versioner av denna sekretesspolicy i ett arkiv för din recension. Vi uppmanar dig att granska vår integritetspolicy när du använder Tjänsterna för att hålla dig informerad om våra informationsrutiner och hur du kan skydda din integritet. Om du inte håller med om ändringar i denna sekretesspolicy måste du sluta använda Tjänsterna och inaktivera ditt/dina konton, som beskrivits ovan.